keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Student life

Opiskelijaelämään kiinni pääseminen yli kolmen vuoden tauon jälkeen ei ole ihan niin helppoa, kuin voisi kuvitella. Mä edelleenkin nautin ihan täysillä tästä,  mikä on ehkä miut tunteville ihmisille yllätys, mutta mun on pakko myöntää, että iltasin iskee semmonen unetus, että on pakko vaan heittäytyä äxänä sänkyyn. Okei, miun sänkyyn ei paha kirjaimellisesti heittäytyä, koska se on parvi, enkä edes mahdu sinne äxänä. (Mistä tulikin mieleen, että voisin alkaa ottamaan taas kuvia ja liittää niitä näihin postauksiin, voin aloittaa vaikka nyt)

Mun arki täyttyy tällä hetkellä aika pitkälti filosofialla, kuten, joku voi jo yllä olevasta kuvasta päätelläkin. Meinasin ensin laittaa siihen kuvatekstinä "kevyttä iltalukemista", kunnes tajusin itsekin, että oon tänäänkin lukenut näitä tekstejä ensin pari tuntia aamulla ja nyt oon paneutunut niihin viimeiset kaksi tuntia. Välissä kävin tosiaan sitten juttelemassa (en tosin filosofiasta vaan polkupyöristä) tutorial-groupissa. 

Moni ihminen varmaan kysyy, mitä oikeasti opiskelen ja mitä "Arts and Culture" akateemisena aineena tarkoittaa. En osaa itsekään ihan kokonaan vastata tähän, yleensä totean, että paljon filosofiaa ja sosiaalititeitä, kulttuurilla ja taiteilla maustettuna. Sitä tää aika pitkälti onkin, kaikki aineet, mitä meille opetetaan liittyy aihealueisiin: kulttuuri (high and low), taiteet, filosofia, politiikka, humanistinen tiede ja historia. Tässä jaksossa meidän pääkurssi (jokaisessa jaksossa on yksi sellainen ja pari "sivukurssia') on filosofiaa, otsikolla Apollo and Dionysus. 

Koitan pitää mun viikonloput suhteellisen vapaana, tarkoittaen, etten joutuisin lukemaan ihan tolkuttomia määriä silloin. Tähän mennessä se on toiminut ihan hyvin ja toivon, että toimii jatkossakin. Jossei mulla olisi yhtään kouluvapaata päivää, vaan joutuisin pänttäämään kokoajan jotakin tulisin hulluksi. Jo nyt tuntuu usein, että aivot käy ylikierroksilla, enkä muista mitään, mitä olen juuri lukenut. 

En tiedä, oliko tässä nyt päätä tai häntää, koska miun aivot pursuaa pahasti Agamemnonia, mutta taidan palata nyt vaikkapa Blackburnin pariin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti